Vocabulari del ballet

-El ballet moltíssim vocabulari i no és gens fàcil. Jo explicaré els que més s'utilitzen.

-Adagio: Moviment lent que es realitza sol o acompanyat. Si es realitza per un noi i una noia la ballarina és ajudada pel ballarí i així realitza els moviments lents amb elevacions, en el qual el ballarí dóna suport o porta a la ballarina. La ballarina així, realitza passos i arriba a les postures que li serien impossibles sense l'ajuda del seu company.


-À terre: és un terme usat en ballet per descriure una posició en la qual el peu que treballa està en contacte amb el terra.
-Allegro: és una paraula italiana usada per definir una grup de moviments brillants i vigorosos.La majoria de danses, tant sols com grupals, estan construïdes en allegro. La qualitat més important en els allegros és aconseguir lleugeresa, suavitat i rapidesa.
                                    

-Allongé: significa estirat, estirar qualsevol segment del cos.


-Arebesque: paraula del francès que significa arabesc. Posició sobre una cama mentre l'altra s'estira per darrere. És una de les posicions bàsiques en ballet clàssic. El cos s'ha de posar de perfil, recolzat respecte a una cama, que pot ser recta, en demi-plié o en rellevi, i l'altra cama aixecada darrere i estirada. Els braços es troben sostinguts en les diverses posicions que creen la línia més llarga i estilitzada. Les formes del arabesque varien. El mètode de Cecchetti utilitza cinc Arabesque principals; l'escola russa (Vaganova), quatre, i l'escola francesa, dues.

-Assemblé: es un desplaçament on es salta amb els peus desenganxats i s'ajunten abans d'aterrar. Un pas en el qual el peu que treballa es llisca per terra abans d'elevar-se per l'aire. Quan el peu entra es troba en l'aire, el ballarí s'eleva del terra amb la cama de suport. Una vegada realitzat el salt les cames baixen a terra simultàniament en la cinquena posició.



-Jeté: és un dels salts més utilitzats en el ballet. Es salta a partir d'un peu a l'altre, en les quals la cama de treball està doblegada en l'aire i sembla haver estat llançada. Hi ha una varietat àmplia de jetés, i poden ser realitzats en totes les direccions.


-Croisé: Paraula del francès que significa creuar, creuat. Posició amb les cames creuades. Les cames han d'estar amb el cos posat en un angle oblic del front. La cama desunida es pot creuar en el front o en la part posterior.
-Dehors: Significa extern. En passos i exercicis el terme en dehors indica que la cama, en una posició à terra o en l'aire, es mou en una direcció circular, en el sentit de les agulles del rellotge. Com, per exemple, en rond de brancal à terra en dehors. En piruetes el terme indica que una pirueta és feta externa cap a la cama que treballa.


-Dedans: es el mateix que dehors, pero cap a l'interior.

-Demi-plié: es el pas en que només es flexionen la mitad dels genolls.

-Developpéés un moviment en el qual la cama que treballa és elevada al nivell del genoll de la cama de suport i poc a poc ampliada a una posició oberta cap enfora  sostinguda allà amb un control perfecte. Els malucs són mantinguts en la direcció en què el ballarí s'enfronta.


-Ecarté: és una de les vuit direccions del cos. En aquesta posició la cama més a prop a l'audiència (públic) assenyala a la segona posició a terra o en l'aire a la segona posició. El tors és sostingut en perpendicular. 





-GlissadeLliscament. Lliscant el peu de treball de la cinquena posició en la direcció requerida, l'altre peu es tanca a ella. Glissade és un pas de terra i és útil sobretot per lligar altres passos. El Glissade es pot fer amb o sense canvi de peus, i tot comença i acaba amb un demi-plié. Hi ha sis glissades: devant, derrière, dessous,dessus, en avant, arrière. La diferència entre ells depèn de les posicions que comencen i que acaben així com la direcció del cos.

-Rond de jambeMoviment rodó de la cama, és a dir, un moviment circular de la cama sense moure els malucs i la pelvis. El ronds de brancal s'utilitza com a exercici a la barra, al centre i pot fer-se a terre o en l'aire. Tots els que es fan cap a la dreta són déhors i a l'esquerra els dedans.

-Pas de bourrée: és el pas més conegut del ballet. Pas que comença en cinquena posició i el peu de darrere passa davant i tanca una altra vegada la cinquena. També el pas de bourrée pot fer-se com dessus en varies posicions en derrière,en avant, and a tournant, en dedans and en dehors, on the point demi-punta.



-Pirouette: girar. Hi ha molt tipus de pirouettes. Es tracta de girar el cos complet.




-Relevé: Pujar. Pujar a mitja punta, o a punta completa.

Aqui deixo una pàgina on surten tots els passos i vocabulari de ballet.


-ÉchappéLliscar el moviment. Un échappé és una obertura de dos peus d'una posició tancada a una posició obertaHi ha dues classes de échappéséchappé sauté, que és saltati echappé sur les pointes o demi-pointesque es fa amb un relevé i  els genolls rectes quan la posició és obertaEn cada cas els échappés es fan a la segona o quarta posició, tots dos peus estan a la mateixa distància.

-Effacé: el ballarí està dret en un angle oblic, perquè una part del cos sigui ocultada al públic.  Effacé també és usat per qualificar una postura en la qual les cames són obertes (nocreuades). Aquesta postura pot ser presa devant o derrière.